09 marca 2017

Wyprawka dla noworodka i mamy


płyn do kąpieli -  bez mydła, PEG czy parabenów np. "Hipp", pielęgnacyjny żel do kąpieli Babysanf 
maść do pupy - w mojej wyprawce znalazł się "Bepanthen"
nawilżane chusteczki - na rynku istnieje bardzo duży wybór, najlepiej wybrać te, które posiadają krótki skład np. "Babydream"chusteczki do pielęgnacji Oil Comfort
- "Octanisept"  - który przyda się w wielu sytuacjach (np. do pępka)
- sól fizjologiczna w ampułkach 
- płyn do prania - "Lovela" hipoalergiczne mleczko 
- pampersy - czyli podstawa, absolutny niezbędnik, bez którego nie da się przetrwać; ja wybrałam "Pampers" Baby Care, New Baby, 2-5 kg.
- patyczki do uszu - "Masmi", patyczki do uszu z bawełny organicznej
- jałowe gaziki/waciki - pakowane po 3 sztuki - "Pasomed" - kompresy jałowe 
- pieluchy tetrowe/muślinowe/bambusowe - min. 10 sztuk
- podkład do przewijania 
- ręczniki kąpielowe - dwie sztuki z kapturem
- szczotka do włosów - najlepiej wybrać te z naturalnego włosia np. "Lullalove" czy "Nuk"
- zestaw do pielęgnacji paznokci 


Kwestia wyprawki ubraniowej jest dość indywidualna, zależy m.in. od pory roku, upodobań rodziców, doświadczeń, jakie posiadają oni sami lub opinii zaczerpniętych od rodziny i znajomych pod względem rozmiarów. My zakupiliśmy kilka sztuk ubranek (po ok. 5) w rozmiarze 56 i 62. M.in. 
- pajacyki
- body kopertowe z długim rękawem
- body z krótkim rękawem 
- legginsy/półśpiochy
- sweterki/bluzy
- czapeczki bawełniane
- skarpetki 
- jeżeli dziecko urodzone jest zimą na pewno przyda się kombinezon, kurtka, szalik i grubsza czapka

- łóżeczko/kołyska/kosz Mojżesza
- niania elektroniczna z monitorem oddechu
- wózek, fotelik z atestem np. "Maxi Cosi Pebble"
- wanienka ze stojakiem 
- przewijak
- ochraniacz do łóżeczka
- prześcieradło + podkład (Ikea), pościel - min. 2 sztuki
- butelka do karmienia - w zależności od tego czy chcemy karmić naturalnie, czy nie, ale mimo wszystko warto mieć jakąś w zanadrzu + podgrzewacz 
- smoczek + zawieszka 
- poduszka do karmienia - fasolka z "Motherhood"
- termometr - kupiliśmy bezdotykowy firmy "Geratherm" umożliwiający obok pomiaru temperatury ciała również określenie temperatury otoczenia i płynów
- inhalator - np. "Medel Family"
- aspirator do nosa - "Katarek" lub zwykła gruszka "na wyjście"
- otulacz muślinowy/bambusowy - to jest moje wyprawkowe "must have", idealnie nadaje się do otulenia, przykrycia dziecka lub jako zwykła-niezwykła pieluszka - ja wybrałam otulacz muślinowy 100x100 cm z oferty "Lullalove"
- kocyk - delikatny,  miękki, w 100 % bawełniany - np. "ColorStories for kids"
- rożek - kupiłam zwykły, miękki, bez wkładu - "Motherhood"
- karty do zdjęć - nie jest to na pewno rzecz najważniejsza w wyprawce, bez której nie da się zmrużyć oka, aleee.. która matka nie chce mieć pamiątki w postaci zdjęcia z pierwszego spaceru czy pojawienia się pierwszego ząbka - polecam "Momencik", Kidzy



- koszule do karmienia - 2/3 sztuki 
- szlafrok
- kosmetyki 
- ręczniki 
- klapki
- majtki siatkowe, poporodowe - "Canpol": jednorazowe lub wielorazowe 
- podkłady porodowe - "Bella Mamma"
- wkładki laktacyjne - "Tommee Tippee"
- maść na brodawki - "Floslek"
- poduszka do karmienia - fasolka z "Motherhood"
- laktator - ręczny bądź elektryczny (w mojej wyprawce wybrałam wersję ręczną laktatora Philips Avent - przetestuję, sprawdzę)
- biustonosz do karmienia 



* zaznaczam, że nie jestem w tej kwestii ekspertem, sama dopiero się uczę, zatem.. 

Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania 
bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą. 

;)


19 komentarzy:

  1. Polecam do kapieli jakies emolienty, nie potrzeba pozniej smarowac dziecka kremami, pupe lepiej przemywac wacikami namoczonymi w wodzie, bo jest.mniej odparzen,a na duze odparzenia toremntiol- super leczy pupe���� Iza B.����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy Pani jest poważna? Tormentiolu NIE WOLNO używać przy pielęgnacji noworodków, ani niemowlaków ze względu na obecność kwasu borowego!!! Co do emolientów absolutnie nie ma wskazań do stosowania ich w momencie kiedy dziecko nie ma żadnych problemów skórnych. Takie rady to można sobie w nos wsadzić jak są szkodliwe. Emolienty stosowanie niepotrzebnie robią więcej szkody, niż pożytku. A jeśli nie przemawia do Pani kwestia zdrowia dziecka to może jak sobie Pani uzmysłowi ile wydaje na emolienty a można byłoby używać zwykłych, dobrych preparatów z dobrym składem to może łezka się w oku zakręci...

      Inbluejeans - proszę nie słuchaj żadnych porad komentujących bez uprzedniego sprawdzenia składu itd. Co do pupki to tylko zielony linomag/bepanthen, na silne oparzenia wietrzenie i mąka ziemniaczana. Gdy będziesz mieć jakieś problemy, zapraszam do grupy od ciąży do macierzyństwa na fejsie. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. te małe ciuszki są takie słodkie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. już wiem do kogo się zwrócić w razie przyszłościowych rozterek w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna lista, ale poczytaj nt ochraniaczy do łóżeczka. Pozdrawiam. Karolina
    Ps. Polecam organizer na łóżeczko Munchkin. The best! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super poradnik a ja mam pytanko cp uzywalas do higieny intymnej w pierwszych dobach po porodzie czy dlugo bol towarzyszyl ci po porodzie ?? Jak sobie radzilas z tym bolem czy cos na szybsze gojenie bralas ? Będę wdzieczna za informacje Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba artykuł, na szczęście mam jeszcze trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się z tobą w 100% ale wydaje mi sie, że dobrze jest też już wcześniej przygotować sobie wózek lub nosidełko:) niestety u mnie w szpitalu było dosyć daleko, więc łatwiej było z wózkiem przejść przez szpital niż z nosidełkiem. No i wybór wózka to też nie jest taka prosta sprawa ;) ja mialam mega problemy, ale na szczęście znalazłam swój wymarzony w modelach od adamexu. Vicco to jest to czego długo szukałam, a co dla mnie najważnijesze jest wielofunkcyjny i będę mieć z głowy spacerówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niebardzo zajmowalam sie przygotowywaniem wyprawki. Prawie wszystkim zajeli sie moj maz, siostra i rodzice. Rodzice wybrali fantastyczny wozek barlette z adamexu, moja siostra wybierala ubranka i akcesoria a maz przygotowywal pokoj dzieciecy. Ja tylko lezalam i czekalam na rozwiazanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna lista, na pewno pomocna dla świeżo upieczonej mamy. Jedyne co mogę od siebie dodać, to że jak spakowałam taką wielką walizkę do szpitala, wszystkich mi potrzebnych rzeczy, to potem na miejscu się okazało, ze nie ma gdzie tego schować, czy rozłożyć. To taka moja mała uwaga, matki dwójki dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. the most of guys need it, and please girls check this out for your injuries men - Obat patah tulang terbaik

    OdpowiedzUsuń
  11. this really awesome to know -> Bahayanya penyakit kuning

    thanks for your informations, cause they really important -> Bahayanya penyakit hati

    i thought it would be good news ever -> Makanan yang harus dihindari oleh penderita penyakit hati

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wpis. ♥

Thanks for Your comment. ♥