09 marca 2017

Wyprawka dla noworodka i mamy


płyn do kąpieli -  bez mydła, PEG czy parabenów np. "Hipp", pielęgnacyjny żel do kąpieli Babysanf 
maść do pupy - w mojej wyprawce znalazł się "Bepanthen"
nawilżane chusteczki - na rynku istnieje bardzo duży wybór, najlepiej wybrać te, które posiadają krótki skład np. "Babydream"chusteczki do pielęgnacji Oil Comfort
- "Octanisept"  - który przyda się w wielu sytuacjach (np. do pępka)
- sól fizjologiczna w ampułkach 
- płyn do prania - "Lovela" hipoalergiczne mleczko 
- pampersy - czyli podstawa, absolutny niezbędnik, bez którego nie da się przetrwać; ja wybrałam "Pampers" Baby Care, New Baby, 2-5 kg.
- patyczki do uszu - "Masmi", patyczki do uszu z bawełny organicznej
- jałowe gaziki/waciki - pakowane po 3 sztuki - "Pasomed" - kompresy jałowe 
- pieluchy tetrowe/muślinowe/bambusowe - min. 10 sztuk
- podkład do przewijania 
- ręczniki kąpielowe - dwie sztuki z kapturem
- szczotka do włosów - najlepiej wybrać te z naturalnego włosia np. "Lullalove" czy "Nuk"
- zestaw do pielęgnacji paznokci 


Kwestia wyprawki ubraniowej jest dość indywidualna, zależy m.in. od pory roku, upodobań rodziców, doświadczeń, jakie posiadają oni sami lub opinii zaczerpniętych od rodziny i znajomych pod względem rozmiarów. My zakupiliśmy kilka sztuk ubranek (po ok. 5) w rozmiarze 56 i 62. M.in. 
- pajacyki
- body kopertowe z długim rękawem
- body z krótkim rękawem 
- legginsy/półśpiochy
- sweterki/bluzy
- czapeczki bawełniane
- skarpetki 
- jeżeli dziecko urodzone jest zimą na pewno przyda się kombinezon, kurtka, szalik i grubsza czapka

- łóżeczko/kołyska/kosz Mojżesza
- niania elektroniczna z monitorem oddechu
- wózek, fotelik z atestem np. "Maxi Cosi Pebble"
- wanienka ze stojakiem 
- przewijak
- ochraniacz do łóżeczka
- prześcieradło + podkład (Ikea), pościel - min. 2 sztuki
- butelka do karmienia - w zależności od tego czy chcemy karmić naturalnie, czy nie, ale mimo wszystko warto mieć jakąś w zanadrzu + podgrzewacz 
- smoczek + zawieszka 
- poduszka do karmienia - fasolka z "Motherhood"
- termometr - kupiliśmy bezdotykowy firmy "Geratherm" umożliwiający obok pomiaru temperatury ciała również określenie temperatury otoczenia i płynów
- inhalator - np. "Medel Family"
- aspirator do nosa - "Katarek" lub zwykła gruszka "na wyjście"
- otulacz muślinowy/bambusowy - to jest moje wyprawkowe "must have", idealnie nadaje się do otulenia, przykrycia dziecka lub jako zwykła-niezwykła pieluszka - ja wybrałam otulacz muślinowy 100x100 cm z oferty "Lullalove"
- kocyk - delikatny,  miękki, w 100 % bawełniany - np. "ColorStories for kids"
- rożek - kupiłam zwykły, miękki, bez wkładu - "Motherhood"
- karty do zdjęć - nie jest to na pewno rzecz najważniejsza w wyprawce, bez której nie da się zmrużyć oka, aleee.. która matka nie chce mieć pamiątki w postaci zdjęcia z pierwszego spaceru czy pojawienia się pierwszego ząbka - polecam "Momencik", Kidzy



- koszule do karmienia - 2/3 sztuki 
- szlafrok
- kosmetyki 
- ręczniki 
- klapki
- majtki siatkowe, poporodowe - "Canpol": jednorazowe lub wielorazowe 
- podkłady porodowe - "Bella Mamma"
- wkładki laktacyjne - "Tommee Tippee"
- maść na brodawki - "Floslek"
- poduszka do karmienia - fasolka z "Motherhood"
- laktator - ręczny bądź elektryczny (w mojej wyprawce wybrałam wersję ręczną laktatora Philips Avent - przetestuję, sprawdzę)
- biustonosz do karmienia 



* zaznaczam, że nie jestem w tej kwestii ekspertem, sama dopiero się uczę, zatem.. 

Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania 
bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą. 

;)


63 komentarze:

  1. Polecam do kapieli jakies emolienty, nie potrzeba pozniej smarowac dziecka kremami, pupe lepiej przemywac wacikami namoczonymi w wodzie, bo jest.mniej odparzen,a na duze odparzenia toremntiol- super leczy pupe���� Iza B.����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy Pani jest poważna? Tormentiolu NIE WOLNO używać przy pielęgnacji noworodków, ani niemowlaków ze względu na obecność kwasu borowego!!! Co do emolientów absolutnie nie ma wskazań do stosowania ich w momencie kiedy dziecko nie ma żadnych problemów skórnych. Takie rady to można sobie w nos wsadzić jak są szkodliwe. Emolienty stosowanie niepotrzebnie robią więcej szkody, niż pożytku. A jeśli nie przemawia do Pani kwestia zdrowia dziecka to może jak sobie Pani uzmysłowi ile wydaje na emolienty a można byłoby używać zwykłych, dobrych preparatów z dobrym składem to może łezka się w oku zakręci...

      Inbluejeans - proszę nie słuchaj żadnych porad komentujących bez uprzedniego sprawdzenia składu itd. Co do pupki to tylko zielony linomag/bepanthen, na silne oparzenia wietrzenie i mąka ziemniaczana. Gdy będziesz mieć jakieś problemy, zapraszam do grupy od ciąży do macierzyństwa na fejsie. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. te małe ciuszki są takie słodkie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. już wiem do kogo się zwrócić w razie przyszłościowych rozterek w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna lista, ale poczytaj nt ochraniaczy do łóżeczka. Pozdrawiam. Karolina
    Ps. Polecam organizer na łóżeczko Munchkin. The best! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super poradnik a ja mam pytanko cp uzywalas do higieny intymnej w pierwszych dobach po porodzie czy dlugo bol towarzyszyl ci po porodzie ?? Jak sobie radzilas z tym bolem czy cos na szybsze gojenie bralas ? Będę wdzieczna za informacje Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba artykuł, na szczęście mam jeszcze trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się z tobą w 100% ale wydaje mi sie, że dobrze jest też już wcześniej przygotować sobie wózek lub nosidełko:) niestety u mnie w szpitalu było dosyć daleko, więc łatwiej było z wózkiem przejść przez szpital niż z nosidełkiem. No i wybór wózka to też nie jest taka prosta sprawa ;) ja mialam mega problemy, ale na szczęście znalazłam swój wymarzony w modelach od adamexu. Vicco to jest to czego długo szukałam, a co dla mnie najważnijesze jest wielofunkcyjny i będę mieć z głowy spacerówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. its gonna be on fire when you already know it -> Obat Salep Kadas Kurap Kutu Air Di Apotik

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niebardzo zajmowalam sie przygotowywaniem wyprawki. Prawie wszystkim zajeli sie moj maz, siostra i rodzice. Rodzice wybrali fantastyczny wozek barlette z adamexu, moja siostra wybierala ubranka i akcesoria a maz przygotowywal pokoj dzieciecy. Ja tylko lezalam i czekalam na rozwiazanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna lista, na pewno pomocna dla świeżo upieczonej mamy. Jedyne co mogę od siebie dodać, to że jak spakowałam taką wielką walizkę do szpitala, wszystkich mi potrzebnych rzeczy, to potem na miejscu się okazało, ze nie ma gdzie tego schować, czy rozłożyć. To taka moja mała uwaga, matki dwójki dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. the most of guys need it, and please girls check this out for your injuries men - Obat patah tulang terbaik

    OdpowiedzUsuń
  12. this really awesome to know -> Bahayanya penyakit kuning

    thanks for your informations, cause they really important -> Bahayanya penyakit hati

    i thought it would be good news ever -> Makanan yang harus dihindari oleh penderita penyakit hati

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze, że jeszcze takie wpisy powstają. Wiem, że jest to temat dość wałkowany, ale rzadko kiedy ktoś rzetelnie podaje, co by się przydało do szpitala. Wiadomo, że nie można też przesadzać z ilością rzeczy i warto dowiedzieć się, co też szpital ma do zaoferowania w kwestii wyprawki dla niemowlaka, bo czasem dają jakieś szpitalne ubranka czy inne udogodnienia zarówno dla mamy jak i dziecka. Jednakże warto dopisać do listy kocyk bambusowy, który posłuży zarówno jako przykrycie wierzchnie, aby maluszkowi nie było zimno, ale też dla skóry wrażliwej jako ręcznik jest idealny, co odkryłam ostatnio, gdy takowego nie miałam przy sobie, ale był kocyk i postanowiłam go w ten sposób wykorzystać i to był strzał w dziesiątkę. Mi się sprawdził, może i któraś z Was taki kocyk miała i może podzielić się przemyśleniami. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Empat hal ini dijamin membuat showroom mebel bandung tenang dan damai di rumah. Setelah lelah bekerja seharian, orang sangat membutuhkan pembuat sofa di bandung. sofa minimalis bandung merupakan kunci utama dalam mendapatkan ketenangan dan kedamaian pikiran di dalam rumah. sofa ruang tamu bandung yang mewah dan berukuran besar bukan ukuran utama untuk membuat Anda damai dan nyaman di dalam rumah. Untuk itu, ada furniture kitchen set di bandung yang jauh lebih sederhana seperti berikut ini.

    Hati yang tenang, damai, jiwa optimis akan membuat kitchen set di kota bandung bercahaya merupakan dambaan semua orang di dunia ini. Jujur saja, bahwa banyak kitchen set bagus bandung bekerja dan mencari uang siang dan malam, banting tulang. Satu tujuannya, yakni jasa tukang kitchen set bandung. Tulisan sederhana ini akan sambal roa di jakarta. cek juga jual gendongan bayi hanaroo dan juga jasa kitchen set minimalis bandung.

    OdpowiedzUsuń
  15. Co do wyprawki to lubiłam ten czas przygotowań. Kompletowanie ubranek dla mojego syna, dla siebie, ale też nie zostałam z tym sama, bo miałam pomoc swojej rodziny - męża, mamy,
    teściowej. Miałam wrażenie, że przeżywają to bardziej ode mnie ;) Od siebie do wyprawki dorzuciłabym otulacz bambusowy, który ma pozytywny wpływ na delikatną skórę dziecka ;) Jest miękki w dotyku, bardzo praktyczny, bo może posłużyć jako kocyk i ręcznik. Do tego włókno bambusowe jest świetne, gdy dziecko ma naprawdę delikatną i podatną na alergię skórę ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów w rozwoju bloga!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za te wszystkie porady, są one dla mnie obecnie bardzo wartościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo szybko wszystko skompletowałam :) Ostatnim moim zakupem był wózek i materac do łóżeczka, ale wszystkie zakupy uważam za udane!

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja kuzynka swojego maluszka kąpała tylko w oleju kokosowym ;) Ciekawy poradnik - mi do bycia mamą jeszcze daleko, ale może coś mi w pamięci zostanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Beautiful things put in this blog. Visit Ogen Infosystem to get Website Designing and Development Services.
    SEO Service in Delhi

    OdpowiedzUsuń
  20. Visit Y & H Cargo India for Shipping and Freight Forwarding Services at.
    Shipping Company in India

    OdpowiedzUsuń
  21. Really Nice blog, thank you so much for sharing with us. Visit Mutual Fund Wala for Mutual Fund Advisor and Investment Schemes.
    Best Performing Mutual Fund

    OdpowiedzUsuń
  22. Nice blog, Get zebra crossing paint services in india by Kala Kutir Pvt Ltd. For more information visit our website.
    Zebra Crossing Paint in India

    OdpowiedzUsuń
  23. Keep it up for more update about this related blog. Visit Djcareerindia for Top 5 DJ Schools and DJ Course in Coimbatore and Top 5 DJ Schools and DJ Course in Jalandhar.
    Top 5 DJ Schools and DJ Course in Coimbatore (2019 Rankings)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow such great and effective guide
    Thank you so much for sharing this.
    Thenku Again

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Graphic design is the most powerful art today, has guided digital marketing to the next level. In this competitive era of digital marketing, every company endeavors for a step forward than its competitors. We have wrote a blog on role of graphic designing in digital marketing industry if you want to read it then click here

    OdpowiedzUsuń
  28. Online Front is the best website development company in India. Who provides professional website development services. We have a team of expert website designing and development. who definitely build a customize and attractive website for you and your targeted customer. you can generate unlimited revenue by promoting your online store with digital marketing services. and, the online front is a one-stop digital solution where you can get full services related to your online business.
    Visit :-
    Website Development Company In Delhi
    Digital Marketing Company In Delhi
    Website Development Packages
    Website Designing company in delhi
    Social media Management Packages
    Email Marketing Services

    OdpowiedzUsuń
  29. You always post best article, Very great informatin. Thanks for sharing. Keep it up.

    OdpowiedzUsuń
  30. Lakshay Arora is Intraday tips provider in Delhi 9+ year's Experience , We are deal in Stock broker in Delhi, Stock Market Expert in Delhi, Mutual funds Expert in Delhi, Types of Investment and Demate Account Service in Delhi etc. Contact us for these types of service

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  32. Hindi Dp
    Computer Full Form List
    SHARE Hindidp यूनिक नॉलेज हिन्दी में

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wpis. ♥

Thanks for Your comment. ♥