05 czerwca 2012

The trip to Croatia..

"Oprócz błękitnego nieba
nic mi dzisiaj nie potrzeba.."

Post ku pokrzepieniu Waszych deszczowych serc! Wyruszamy w podróż - kierunek: Chorwacja - mały kraj na wielkie wakacje!
Dla mnie Chorwacja to przede wszystkim urokliwe zatoczki, ciepłe morze, wyspy zachwycające dziką przyrodą i wspaniała architektura. Ten kraj tworzą strasznie sympatyczni, otwarci i pomocni ludzie, z którymi porozmawiamy również po polsku. Podobno praojczyzną Chorwatów była południowa Polska, która nazywana jest przez nich "Białą Chorwacją"!
Jeżeli myślicie, że zobaczycie tutaj zdjęcia przedstawiające Nas przy hotelowym basenie, popijających drineczki z palemką to będę musiała Was rozczarować! Naszym środkiem lokomocji był samochód, a mieszkaniem namiot. Taka podróż to wspaniała przygoda. Autem można swobodnie objeździć wyspy, a chorwackie pola campingowe za niewielkie pieniądze zaoferują Nam np. miejscówkę z widokiem na Morze Adriatyckie. Czego chcieć więcej?

Pierwszym punktem Naszej podróży była wyspa Hvar, na którą dotarliśmy promem Jadrolinją ze Splitu. Ceny promów nie są wysokie (ok. 30/40 kun za osobę), najwięcej niestety płaci się za auto - w granicach 300 kun. Na tej chorwackiej wyspie spędziliśmy 5 dni, w trakcie których zwiedziliśmy: miasto Hvar, Stari Grad, Sucuraj oraz Jelsę - miejscowość położoną najbliżej naszego pola campingowego. Jeżeli macie dość deszczowej aury teleportujcie się razem ze mną na Hvar!

Kolejnym miejscem zwiedzonym przez Nas był Dubrownik - miasto położone na południu Chorwacji. Perła Adriatyku, z pięknym starym miastem, wpisanym na listę dziedzictwa kulturalnego UNESCO, otoczonym murami, po których można spacerować. Niestety ilość zdjęć z Dubrownika mogę policzyć na palcach jednej ręki, czego powodem była rozładowana bateria w aparacie.

Riwiera Makarska - rejon, w środkowej Chorwacji, który stał się kolejnym punktem Naszej wyprawy. Miejsce, gdzie góry wpadają do morza! Bardzo rozwinięta turystycznie część część Chorwacji posiadająca szerokie, żwirowe plaże, w pobliżu których znajdują się nadmorskie kawiarnie, restauracje i bary. Na szczególną uwagę zasługują również chorwackie góry Biokovo, których pasmo możecie zobaczyć na fotografiach niżej.

Ostatnim miejscem przez Nas zwiedzonym był Park Narodowy Jezior Plitwickich. Miejsce bajkowe, zdecydowanie godne polecenia, na które składa się kompleks 16 jezior krasowych. Uwodzi lazurową wodą, dziką przyrodą i pięknymi krajobrazami. Jeżeli wybieracie się w taką chorwacką podróż Jeziora Plitwickie muszą znaleźć się na liście miejsc, które koniecznie musicie zobaczyć! W cenie biletu (ok.110 kun) jest również podróż autobusem i promem. Na tej dziewiczej krainie skończyła się Nasza chorwacka przygoda w 2009 roku.

1. Uwielbiam Chorwacje. jezdze tam dwa razy do roku.:-)

2. o kurczę, pojechałabym ;oo
    chociaż najpierw marzy mi się wycieczka po prawdziwych wsiach w Polsce, takich tradycyjnych ;d

3. o kurczaczki! normalnie raj! cudowne widoki, zazdroszczę. :))

4. bosheeee... ja usycham w tę deszczową pogode w domu a ty mi tu takie emocje serwujesz ;D chce tam być !!!

5. nigdy nie bylam, chociaz wielu ludzi bardzo chwali chorwacje, ale przyjdzie czas by odwiedzic, tymbardziej patrzac na te kuszace fotografie

6. W końcu, dlugo przeze mnie wyczekiwany post ! Jeny, jak tam pięknie :) Tylko utwierdzilas mnie w tym, ze jesli bede miala gdzies jechac, to tylko do Chorwacji :) Cudowne zdjecia ! :)

7. Rany! Nie masz pojęcia jak ja Ci zazdroszczę! Sama najchętniej uciekłabym z tej zimneeeeeeeeeej Polski, tam do Ciebie! Dodatkowo namioty i samochód to wspaniała sprawa... normalnie podróż-marzenie. A zdjęcia, obłęd! Nie lubię Cię już :P

8. Cudownie! Nie chcę wyglądać za okno... Pozdrawiam :-)

9. w zeszłym roku był mój pierwszy raz w Chorwacji i na pewno nie ostatni, również samochodem i z namiotem zaliczyliśmy Split, Omis, Makarską, Dubrownik, Vodice, i wodospady w Krka - niezapomniany czas :)

10. Świetne zdjęcia! Zaczęłam marzyć o takiej podróży autem z noclegiem w namiotach! Kasiu dodaj jeszcze koniecznie post o tym jak się przygotować do takiej podróży :) o czym trzeba pamiętać gdy jedziemy w ciemno itp :) to może być fantastyczny przewodnik :)

11. ah co za widoki! Ja mam tylko wieczny deszcz za oknem...

12. Kasiu! Spadłaś mi z nieba czy jak!? Zaraz Ci wyskrobię maila żeby tu większych dyskusji nie urządzać :)
    Chorwacja to najwspanialszy kraj na południu Europy, najcudowniejsze miejsce na Bałkanach, byłam tam dwukrotnie (autem i pod namiotem) w lipcu również się wybieramy - stąd mój zmasowany atak na Twoja osobę, który zaraz nastąpi w mailu ;)

13. Niesamowicie zazdroszczę Ci tej Chorwacji. Zdjęcia są po prostu przepiękne.

14. A mi się wydawało, że Chorwacja wcale nie jest aż tak urokliwym krajem - a tu niespodzianka! Prześlicznie tam jest, ten Park Narodowy spodobał mi się najbardziej :-)

15. piękna podróż i piękne zdjęcia! może kiedyś się tam wybiorę :)

16. Jakie piękne zdjęcia, z chęcią bym się wybrała w taką podróż :) Zapraszam do mnie www.street-fashion-palabra.blogspot.com :) Pozdrawiam

17. piękne widoki, aż mi ciarki po plecach przeszły :)

18. Kasiu kompletnie nie masz litości! My tu harujemy w pocie czoła na zdanie sesji, a Ty nam prezentujesz takie cudne widoki. Teraz nie będę mogła się skupić na nauce kompletnie! ;p

19. Oj Kasiu, nie każ nam Ci zazdrościć! Wspaniałe miejsce, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je odwiedzić, a to pewnie była niezapomniana przygoda :) Buziaki :*

20. Pięknie prowadzony blog. Obserwujemy ?
    www.murderfashion.blogspot.com

21. Przepiękna Chorwacja! Od kilku lat pragnę tam wyjechać i mam nadzieję, że w końcu się uda :D Z niecierpliwością czekam na część drugą! :)

22. kopara mi opadła serio.
    JA TEŻ CHCĘ :( !! zazdroszczę

23. Jeju jak tam pięknie. Pozazdrościć tym którzy tam byli.

24. Kasiu, na początek dziękuję za więcej niż dwa słowa-typu fajnie, super:D zostawione u mnie:) to bardzo miłe i cieszące:) :*

a tego błękitnego nieba, słońca, ciepła i ogólnie cudownego klimatu podróży zazdroszczę Ci bardzo! (wiem,że zazdrość to brzydkie uczucie:p ) zwłaszcza, że u mnie za oknem stopni nie wiele, a ulewa ogromna dzień za dniem. Chciałabym skraść to słońce ze zdjęć:)
    chorwacja piękna.

pozdrawiam

persona non grata

25. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jak cudownie!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D Kochana normalnie zdjęcia jak pocztówki.... nawet nie wiesz ile bym dała żeby być na Twoim miejscu!!! Słyszałam że Chorwacja jest piękna..... ale nie przypuszczałam że aż tak!!! :))) Słów mi brak..... :)))))))))))))

1. Oooj, Kochana jest piękna i to zdecydowanie! :) Zdjęcia nie kłamią, aż tak dobra w Photoshopie nie jestem. :P Poza tym Chorwacja to też bardzo dobre miejsce na wakacje z dzieciakami - nie jest za gorąco, ani za duszno, wilgotność powietrza jest porównywalna do Naszej, nie to co np. w Turcji, a podczas nurkowania w tej lazurowej wodzie Twój Mały miałby niezłą zabawę! :)

26. Kocham Chorwację ... jej jak ja bym chciała tam wrócić :)

27. zakochałam się!!!!!!! chciałabym wyciągnąć mojego partnera na taką objazdówkę chociażby po Polsce :< przepiękne są te widoki !!!

pozdrawiam fashionbykaro.blogspot.com

28. te zdjęcia wcale nie pokrzepiły mojego deszczowego serca wręcz przeciwnie :P

29. Kocham Chorwację - idealny klimat i tak piękne widoki<33
    Juz trzy razy byłam i wciąż mi mało!

30. Jeej moje miejsce na ziemi :) Byłam tam dwa razy z rodzicami dawno temu ale byłam tak zachwycona, że do dziś pamiętam te widoki... Planuję podróż poślubną właśnie na Chorwacje :)

31. Wspaniałe zdjęcia... :)Nidy nie byłam i widzę,że to duży błąd!:D Może kiedyś ech...pięknie tam:)

32. Jejku przepiękne zdjęcia! <3 Jak ja bym chciała tam pojechać! Koniecznie namawiam rodziców na podróż w przyszłe wakacje!

33. Mały raj, miałam być w zszłym roku, ale nie wyszło, może w tym :)

34. niesamowite zdjęcia!
    rewelacja!

Zapraszam!

35. Przepięknie! uwielbiam Chorwację :) w tym roku mamy zamiar odwiedzić Dubrownik...ach! piękne widoki,świetni ludzie i pyszne jedzonko :)

36. Nie wiem jak to się stało, ale do Chorwacji zawsze mi było nie po drodze, muszę w końcu kiedyś ją odwiedzić:) Cudowne zdjęcia, poza tym jesteś piękną i uroczą dziewczyną:) Z przyjemnością dodaję do obserwowanych:))

37. thanks a lot for your comment dear :) I really like this post and how you're working with colors. Keep posting. :) Btw I follow you!

xoxo

38. mm przejechałabym się;)

piękne zdjęcia;)

39. Byłam w Chorwacji! Piękne fotki:)

40. nawet nie wyobrażasz sobie kochana jak bardzo Ci zazdroszczę! byłam kiedyś w Chorwacji i absolutnie zakochałam się w tym klimacie, miejscach. teraz tylko zarobić troszkę pieniążka i mam zamiar znowu się tam wybrać, może we wrześniu :)
    ahhhhhh, ale mi narobiłaś ochoty na rozmyślania o wakacjach ;p a praca wzywa!

moje miejsce na dysku także się kończy, nieubłaganie. ale z chęcią bym je dopełniła fotkami ze słonecznej Chorwacji, mimo wszystko :P

1. Mam dokładnie tak samo, cudowny klimat, ludzie i miejsca - Chorwacja jest magiczna. :) W sumie to z komentarzy wyżej wynika, że sporo osób o tym nie wie, trzeba uświadamiać społeczeństwo! :D

41. piękne zdjęcia, jak tak patrzę na nie to aż mi się cieplej zrobiło ;)

42. Prześliczne widoki ! Zapraszam do siebie ;)

43. Jeeezuuu skąd ja znam te miejsca :D już w tym roku po raz 4 będę w Chorwacji ;D i jeszcze odwiedzę Włochy, Plitvickie Jeziora są cudnym miejscem. ;-*
    pozdrawiam i zapraszam do mnie na rozdanie <3

44. Przewspaniałe zdjęcia! Ja chcę TAM!!!!

Pozdrówka
    Karola

45. Piękne zdjęcia i świetny blog!
    Zapraszam do mnie, kilka muzycznych i modowych nowości :-)
    Pozdrawiam!

46. O tak chętnie bym się tam teleportowała haha;D
    Jak tam pięknie<3

47. przepiękne miejsca, aż chciałabym się tam znaleść :)

48. Nawet nie wiedziałam, że Chorwacja jest taka piękna!

49. Ojej, ja tu siedzę chora nad książkami i martwię się zdaniem sesji, marząc o jakimś ciepłym kraju... a Ty, okrutna, z takimi pięknymi zdjęciami wyskakujesz!!! :) Nigdy w Chorwacji nie byłam, ale już zaczynam żałować :)

50. Chorwacja - moje marzenie!<3!!!!!

51. Uwielbiam podróże na własną rękę, często w ten sposób podróżuję
    pozdrawiam

52. przepiękne fotografie, zawsze fascynował mnie taki sposób podróżowania, dość ryzykowny ale na pewno warto, muszę koniecznie kiedyś spróbować:) aż się rozmarzyłam:)

53. dla mnie Chorwacja to najpiękniejsze państwo świata, zdecydowanie warte powrotu... chyba też muszę spakować namiot i ruszyć w taką podróż...

54. powiem tylko jedno, CUDNE WIDOKI! :)

55. jejku Chorwacja jest niesamowita. Miałam okazję być tam pare razy i jestem zachwycona i chcę więcej.

56. jestem w niebie...dziękuję Ci za tę wycieczkę:))

57. geeenialne zdjęcia! bajka normlanie:0

58. Kocham Chorwację! Byłam tam na wakacje, dokładniej w miasteczku Baśka, chętnie bym tam wróciła :)! http://hyfro.blogspot.com/

59. Ja niestety lub stety nie mam kolczyków w uszach, ale jakoś mnie nie ciągnie do ich zrobienia, wolałabym właśnie ten pod wargą :)

60. zachód slonca jest świetny

61. No wiesz! mi zazdrościsz a tutaj wracasz z tak cudownej wycieczki!!! to ja zazdroszczę! :)
    oj jak ja chce na wakacjee!!
    pozdrawiam!

62. a faktycznie, nie doczytałam ostatniego akapitu :)) zbyt mnie zaabsorbowaly zdjecia, bo sa rewelacyjne!

63. zdjęcia cudowne wspaniałe piekne i długo by jeszcze wymieniać ;D

zapraszam Cię na: http://madame-chocolate.blogspot.com/

64. Super, że wszystkim się podoba - w takim razie ZAPRASZAM NA CHORWACJĘ! :*

65. Dziękuje bardzo za wizytę na moi blogu:)
    Oj...jak tam pięknie:)chciałabym też tak wyjechać...
    Zdjęcia fantastyczne,czułam się jakbym tam była:)
    Pozdrawiam:)

66. Faktycznie, mieliście piękną pogodę, tylko pozazdrościć. Osobiście nigdy nie byłam w Chorwacji, jednak moja ciocia spędziła tam swoje ostatnie wakacje, właśnie na wyspie Hvar. Podróż samochodem i namioty - niesamowita przygoda. Zazdroszczę ;) A takie zdjęcia mi się najbardziej podobają. Po ostatnich wakacjach, gdzie byłam w z moim bratem przywieźliśmy mnóstwo zdjęć. Ja około 300, on jakieś 1000. Babcia oglądając te zdjęcia, z moich podziwiała Londyn, a ze zdjęć brata poznawała wszystkich jego znajomych :P Tak to jest.
    Polecam książkę. Zwłaszcza, że uświadomiłam sobie bolesną prawdę - kolejny odcinek "Gry o tron" dopiero w przyszłym roku. Podziwiam scenarzystów serialu za wierne ukazanie książki, pomijając wiek bohaterów. Wszystko inne jest tak wierne oryginałowi jak jeszcze żadna adaptacja, może z wyjątkiem lektur :P
    A póki co mieszkanie z dala od rodziców wychodzi mi znakomicie ^^
    Dziękuję za komentarz.

1. Muszę polecić tę książkę mojemu chłopakowi, bo serial bardzo lubi, a nie wiem jak przeżyje fakt, o którym mi napisałaś - że następny odcinek dopiero w przyszłym roku! :)
      Ja będąc na wakacjach robię zdjęcia dosłownie wszystkiego! W zdjęciach z Chorwacji przeważa woda - taki ze mnie "wodny fotograf", z kolei w Turcji miałam manię fotografowania tureckiej flagi. :)

67. oj Chorwacja ! własnie marzy mi się od dłuższego czasu już ! a Ty kusisz jeszcze zdjęciami ajaja ;)

68. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Chorwacji, ale te Twoje zdjęcia mnie przekonały:)
    Wspaniałe zdjęcia, wspaniały plan na odpoczynek.

Trzeba ustalić kolejne spotkanie blogerek:)

69. Wodny fotograf, powiadasz... Czyli mam się nie dziwić, jak zobaczę zdjęcia szklanek z wodą i ciebie myjącej naczynia :P Żartuję oczywiście. Książkę jak najbardziej polecam. Sama nastawiam się na kupno drugiej części tj. "Starcia królów", ale to dopiero jak sobie coś oszczędzę.

70. cudne zdjecia. piekne krajobrazy :-)

71. Jeszcze się w tym wszystkim gubię, ale jutro na pewno będę już obserwować, bo teraz nawet nie mam czasu. Jeszcze raz dziękuję za miłe słowa. Do Chorwacji chcą jechać moi rodzice, po zdj widzę, że ten kraj to cudo! :)

72. Cudowne widoki i przepiekne zdjecia. Chetnie bym sie tam teleportowala:) Ach:)
    Pozdrawiam:)

73. http://www.girlwhostolethestar.blogspot.com/10 czerwca 2012 15:40

Nie wiem czy to pokrzepiło moje serce, u Ciebie palmy a ja uciekałam z praniem z balkonu:P ja bym już stamtąd nie wracała gdyby nie przyziemne obowiązki codzienności :) Pozdrawiam.

74. jak tam jest pieknie!;)
    już od kilku lat się tam wybieram i jakoś nie mogę;p
    super zdjęcia

75. Przeładnie!!! A tu leje :(

76. wooow! cóż za piękna, malownicze krajobrazy, aż wakacji mi się zachciało ;) kusisz tą Chorwacją Kasiu ;)

77. Pięknie zdjęcia Kasiu, musiało być bajecznie :)

78. Piekna Chorwacja, cudowne zdjecia! Az chce sie na wakacje :)

79. jestem zakochana w Chorwacji;) byłam w niej już 3 razy!:)) jeziora Plitwickie odwiedziłam 2 razy;D Dubrownik i Split również zwiedzałam:) ogólnie bardzo dużo miejscowości odwiedziłam a urzędowałam na wyspie Murter miasto Murter;) polecam!:))

80. awwww, matko, tak Ci zazdroszczę! byłam dwa razy w Chorwacji, ale to dawno temu, moje serce tęskni za tymi widokami <3

81. Ooo, widzę, że też trochę podróżowałaś ;) Piękne zdjęcia.
    I miałaś cudowną pogodę, niestety my w Paryżu nie mogliśmy się powygrzewać :/

82. Tam jest przecudnie. Byłam parę lat temu i do dziś kocham oglądać te zdjęcia. Zazdroszczę takich wakacji !

83. Hej, świetne zdjęcia. W tym roku wahamy się między Włochami, które uwielbiamy i często odwiedzamy, a Chorwacją jako nowym nieznanym lądem ;). Twoje zdjęcia przekonują mnie, że warto!

84. Pięknie ! Dziękuję Ci za informację o tej relacji! Myślę,że za rok na pewno wybierzemy się do Chorwacji:)
    Jakim aparatem robisz zdjęcia:)?